Frågor & svar

Frågor och svar

 

1)  Finns produkten tillgänglig?

F. Nätbutiken visar att produkten finns i lager, är detta fallet?
S. Webbutikens lagerstatus uppdateras kontinuerligt, nästan i realtid.

  • Om produkten säger "omedelbart från vårt lager" kommer produkten att finnas tillgänglig i både nätbutiken och butiken.
  • Om det står ”varan tillfälligt slut” är produkten för närvarande inte tillgänglig
  • Om produkten säger " slutsåld ", kommer ingen mer produkt att finnas tillgänglig i vårt lager
  • Om produkten säger "endast i vår butik" produkten säljs inte via webbutik, kan endast hämtas från butiken.
  • Om produkten säger " Produkten beställs från en leverantör ", är produkten inte i vårt eget lager, men beställs direkt från importören / tillverkaren.


F. Webbutiken visar " omedelbart från vårt lager ", finns produkten också tillgänglig i butiken??
S. Webbutiken och butiken finns på samma plattform, så samma produkter finns både i webbutiken och i butiken. Om produkten säger " Produkten beställs från leverantören ", har vi inte produkten tillgänglig i butiken. Sådana produkter beställs separat från leverantören.

F. Webbbutikens saldo visar grönt vid tidpunkten för beställning, men efter beställning att produkten inte längre är tillgänglig, varför?
S. De flesta av produkterna är framme i vår butik, ibland för enskilda produkter kan ha sålts från butiken strax före en beställning i webbutiken. Men sådana situationer inträffar mycket sällan och nästan alltid får vi efter ett par dagars fördröjning i stället in en ny produkt på lagret. I sådana fall kommer vi alltid att kontakta kunden antingen via e-post eller telefon.

F. Men efter att jag köpt produkten och efter beställning, säger webbutiken " varan tillfälligt slut ", kommer jag att få produkten?
S. Om du har beställt den sista produkten från vårt lager ändras synligheten för webbutiken automatiskt till " varan tillfällig slut ".

 

2) Problem med beställnings-/betalningsmetod

F: Jag har gjort en beställning men inte fått ett e-postmeddelande med orderbekräftelse, vad gör jag?
S: Kontrollera först din skräppostmapp om orderbekräftelsen inte finns där kontakta vår kundtjänst

  • Telefon +358 50 534 6969  (må-fr 9-17 )
  • Email info (at) greentrail.se

F: Jag valde en faktura/delbetalning som betalningsmetod, men fakturan ingår inte i paketet, vad gör jag?
S: Fakturor och avbetalningar sköts av andra tjänsteleverantörer och fakturor kommer från tjänsteleverantörer via e-post. Om detta inte sker kontaktar du din tjänsteleverantör direkt.

F: Jag försökte beställa produkter för faktura under eget namn, men jag ville ha levereransen till en annan adress (tex. far- och morföräldrar). Men ordern lyckades inte, varför?
S: Du kan inte beställa produkter på en faktura när du beställer produkter till någon annan eller på annat sätt har angett en annan adress än adressen i befolkningsregistret.

F. Kan jag köpa på avbetalningar i butiken?
A. Förutom traditionella kontanter och bank / kreditkort, kan vi bara sälja från butiken för delbetalning från Collector. Ett alternativ är att göra inköp från webbutiken (för Klarna- eller Collector-faktura) och välja leveransmetod ”upphämtning från butiken”

 

3) Rabattkoden fungerar inte

F: Jag har rabattkoden, men den fungerar inte - varför?
S: Onlinebutiksrabattkoder är giltiga i 1 till 2 dagar som regel. Så rabattkoden har förmodligen gått ut.

F: Jag prenumererar på ditt nyhetsbrev och fick en rabattkod, men den fungerar inte - varför?
S: Har du gått med i nyhetsbrevet någon gång tidigare, fått en rabattkod på den tiden och lämnade våra e-postlistor senare? Rabattkoden du nu får är samma som den du fick tidigare. Systemet skickar inte den nya rabattkoden till samma e-postadress två gånger.

 

4)   Inköp av en produkt som omfattas av inköpstillstånd (Gäller Finland)

F. Jag köpte ett vapen online, hur skickar jag inköpstillståndet?
S. Det ursprungliga inköpstillståndet måste skickas till oss per post, kom ihåg att underteckna alla fyra delar!

F. Kan jag sända inköpstillståndet via e-post?
S. Vi behöver alltid det ursprungliga inköpstillståndet till oss, vilket innebär att e-postmeddelandet inte är tillgängligt.

F. Jag köpte från er ammunition / ljuddämpare / licensierade produkter, hur ger jag dig ett innehavs tillstånd?
A. När du köper produkter som omfattas av tillstånd måste du förse oss med en kopia av licensen för att förvärva eller inneha ett skjutvapen. Observera att kopian ska tas på båda sidor av tillståndet. Det enklaste sättet att sända tillstånd är att skicka ett mail till tillstånd (at) greentrail.fi. Var noga med att ange ditt ordernummer/ditt namn i meddelandehuvudet.
 

Ytterligare instruktioner om beställning av licensierade produkter hittar du här

 

5) Frågor om leverans

F: Jag valde av misstag fel post kontor som en pickup punkt, vad ska jag göra?
V: Vänligen kontakta oss så snart som möjligt via telefon +358 50 534 6969 (svenska) +358 15 348 445 ( finska eller engelska)(mån-fre 9-17) eller via e-post info (at) greentrail.se. Om paketet inte har gått från oss, kan vi ändra hämtningspunkten utan kostnad. Om paketet redan har levererats till posten debiteras eventuella överföringsavgifter till dig när paketet hämtas.
 

 

6)  Produktpåminnelser

F. Produkten jag ville ha var slut i din webbutik, kan du meddela när produkten är tillgänglig igen?
S. Om produkten tillfälligt är slut på lagret kan du beställa ett meddelande om när produkten är tillgänglig via e-post. Meddelandet kommer att skickas till dig så snart produkten är tillbaka i lager. Du kan beställa ett meddelande från slutproduktens produktsida under "Jag vill bli meddelad när produkten finns i lager". Om du klickar på texten eller kuvertet öppnas ett fönster där du kan ange en e-postadress som du vill bli meddelad till.

 

7)  Kundreturer

F. Jag vill returnera min e-handels order, hur gör jag det?
A. Produkterna har en 14-dagars retur och utbyte. Den produkt som ska returneras måste vara oanvänd och oförändrad. Returen måste alltid meddelas i förväg

  • via e-post till info (at) greentrail.se
  • per telefon till numret +358 50 534 6969 (må - fr 9.00 - 17.00).

F. Jag gjorde en kundretur på posten, men de accepterade inte paketet - varför?
A. Kundreturer måste alltid kontaktas i förväg med vår kundtjänst. I detta fall kommer vi att tillhandahålla er det returnummer som krävs för att returnera paketet utan kostnad.