Leveransvillkor

Leveransvillkor

Samtycke till behandling av dina personuppgifter

Genom att göra en beställning samtycker du till användningen av dina personuppgifter. Se sekretesspolicy här

Leveransvillkor kort:

1. Produkterna har en 14-dagars returpolicy.

2. Produkten som finns i lagret har en leveranstid på 1 till 3 arbetsdagar. Om den beställda produkten inte finns på lagret kommer kunden att informeras utan dröjsmål. Vi skickar 99% av beställningarna nästa arbetsdag.

3. Om fel produkt har levererats till kunden eller om produkten är defekt, måste kunden utan dröjsmål informera kundtjänsten för Greentrail.se webbutik, antingen via e-post info (at) greentrail.se eller per telefon +358 50 534 6969 (mån-fre 9-17)

4. Greentrail.fi ska inte vara ansvarigt om leveransen av en order förhindras, hindras eller försenas av ett ärende som ligger utanför påverkan av Greentrail.se, såsom krig, naturkatastrof, export- eller importförbud, myndighetens beslut, störningar i kollektivtrafiken, problem med transportföretaget eller annan liknande verksamhet som hindrar eller hindrar driften av Greentrail.se nätbutik.

Mer detaljerade leveransvillkor

1. Leveranstid

Vi levererar produkter beställda på vardagar före 15:00 under samma arbetsdag. Våra produkter har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Vi strävar alltid efter att leverera fort som möjligt. Om vi upptäcker undantag från leveranstider kommer vi att kontakta kunden direkt så fort som möjligt, antingen via telefon eller e-post. Vi skickar 99% av beställningarna nästa arbetsdag.

Leveranstiden för produkter som säljs från leverantörens lager är ca 7-14 arbetsdagar.

2. Leveransmetoder

För tillfället finns endast ett leveranssätt till Sverige och det är via Post och leverans till närmaste kontor.

Kom ihåg att ange din e-postadress och telefonnummer på din order. I leveransskedet får du en Post-spårningskod för att spåra förloppet för din beställning.

GLS Euro Business Parcel 3–6 vardagar

Din beställning skickas med GLS. Om sändningen väger över 20 kg levereras den direkt hem till din adress.


3. Priser och produktinformation

Priserna på produkterna visas på produktkorten och inkluderar moms. Priserna inkluderar inte transportkostnaderna, men bestäms av det valda leveranssättet. Priserna gäller för produkter som beställs via greentrail.se sidor. All produkt- och prisinformation är icke-bindande och greentrail.se behåller rätten att korrigera eventuella pris- och produktfel.

Om transaktionen annulleras på grund av leveranssvårigheter är säljarens ansvar begränsat till annullering och upplösning av transaktionen som mest.

4. Betalningsmetoder

Vi använder som betalningsmetod Klarna och där finns flera olika betalningsmetoder att välja på

Dessa hittar du här via länken https://www.klarna.com/se/smoooth/

5. Rätten till retur- och produktutbyte

Produkterna har en fullständig 14-dagars returpolicy. Den produkt som ska returneras måste vara oanvänd och oförändrad. Produktpaketet måste också vara oförändrat och säljbart.  Vi erbjuder våra kunder en (1) utbyte / retur per beställning gratis.

Återbetalning av produkt sker när den ankommit oss!

OBS! Om beställningen inehåller småordertillägg kommer inte denna summa att återbetalas.

OBS! Innan produkten returneras måste följande göras!

Kunden måste alltid skaffa ett adresskort från Parcel Connect Return som fås via oss genom att kontakta oss via mejl eller telefon. Adresskortet är tillverkat med Post Smart Ship och levereras som en e-postbilaga till kunden.
Kunden skriver ut kontakt kortet och tejpar det på retursändningen.
Och därefter leverera det till den plats som du hämtade ut leveransen.

Obs! Ej uttagen leverans är ingen retur. För ej uttagen leverans som returneras till oss kommer vi att debitera en hanteringsavgift på 200 Skr.


Vänligen informera returen till följande info@greentrail.se eller telefon +358 50 5346969 (mån - fre 9.00 - 17.00 ). I samband med anmälan får du Postens retur-ID.

Green Trail Oy
Keskuskatu 26,
76100 PIEKSÄMÄKI

Finland

Samma returrätt gäller för skadade produkter eller om du har fått en felaktig leverans. I det här fallet behöver du inte betala fraktkostnaderna.

Vid returen ber vi dig att inkludera ett brev som förklarar:

Orsak till retur

Beställarens uppgifter (namn / beställningsnummer)

Vill du bara returnera produkten och få pengarna tillbaka till ditt konto, eller vill du att vi skickar motsvarande produkt i stället för den skadade eller felaktiga produkten (och vi kommer att återbetala mellanskillnaden om sådan uppstår)

Återbetalning av produkt sker när den ankommit oss!

OBS! Om beställningen inehåller småordertillägg kommer inte denna summa att återbetalas.

Observera! Vi behandlar inte returer utan brev om orsak.

Här hittar du en länk vad det gäller returer via Klarna https://www.klarna.com/se/kundservice/csc/retur-och-leverans/            
 

 

 

5. Reklamation

Alla anspråk relaterade till beställningen eller leveransen sker omedelbart, men senast sju (7) dagar efter att de mottagit beställningen till:

Email: info@greentrail.se
Telefon: +358 50 534 6969
 

6. Avbryta din beställning

Kunden kan annullera sin beställning om leveransen inte har skett inom rimlig tid. Du måste meddela info@greentrail.se eller ringa +358 50 534 6969. I allmänhet meddelar vi våra kunder via e-post eller telefon om leveranstiden skiljer sig från det normala. Greentrail.se förbehåller sig också rätten att annullera beställningen och returnera pengarna till kundens konto.


7. Kontaktuppgifter

Green Trail Oy
Keskuskatu 26
76100 PIEKSÄMÄKI / Finland

Kundservice: +358 50 534 6969
Mejl info@greentrail.se